Varför jag började kolla True Blood

Jag ska vara helt ärlig med er när jag skriver den här texten. Jag gillade Twilight när det var igång och mitt första minne av True Blood var när mina bröder satt och kollade på youtube på flashbacken när Eric görs till vampyr av Godric och de sa "Kristina kom och kolla, det är as tufft" varpå jag går dit kolla i någon sekund och säger "Gud vad ni är töntiga" och går därifrån. 
 
Tiden gick och som sagt, jag ska vara ärlig mot er, jag hörde runt om att True Blood skulle innehålla sååååååå mycket sexscener varpå jag tänkte "Ja okej, men såååååååå mycket sexscener kan det väl inte vara?" Jag satte mig framför TV klockan tio på kvällen och bröjade kolla. Det allra första avsnittet av True Blood jag såg var (har jag för mig) ett avsnitt i säsong två ni vet när Maryann har haft fest i Sooki's hus och sedan tagit med sig alla ut i skogen då de också första gången tog Sam för att offra honom. Det var alltså avsnittet som de hade sexorgien mitt ute i skogen säkert 20-30 eller mer personer.
 
Vad fel jag hade, True Blood hade verkligen mycket sexscener! Sedan såg jag väl något mer avsnitt och jag tyckte att de hade sina fangs på så konstigt ställe, inte alls som i Twilight. Och de var så himla bleka och var så röda under ögonen. Ne usch tänkte jag.
 
Sedan ändå så sa min bror sommaren 2010 "Kristina jag kollar på True Blood ska du vara med och se?" Varpå jag sa "Ja" såklart eftersom det är alltid kul att titta på film med sin bror och då var jag helt fast. Det var säsong tre och jag tror det var typ avsnitt 6 eller något. Och efter att vi såg det så var jag tvungen att kolla alla avsnittet. Först såg jag säsong 3 avsnitt 1-6 tror jag och sedan började jag kolla säsong 1 och 2. jag kunde se 8 avsnitt om dagen. Så på hösten var jag klar med True Blood och jag insåg ju då vad töntigt Twilight var.
 
Sedan på våran 2011 så ville jag kolla en serie men visste inte vilken, jag ville inte kolla om True Blood för jag orkade inte bli så besatt som jag visste att jag var på hösten men sedan kunde jag inte hålla mig så jag kollade om alla tre säsongera och när jag var klar så ville jag bara ha mer och mer och mer så jag började söka på nätet om säsong fyra och då kommer det upp att säsong fyra skulle börja typ 2 veckor från och med den dagen som jag hade sett om. Då blev jag riktigt lycklig och sedan dess har jag följt True Blood både avsnitten men också på  internet liksom. Och i sista scenen på säsong 5 så grät jag jättemycket och mina bröder som också kollar sa "Oj, du gillar verkligen True Blood va?" och jag svarade med att gråta ännu mer, så man märker ju skillnaden mellan hur jag såg True Blood första gången och nu ;).
/Kristina

Kommentarer

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0