Vad tror jag kommer hända i säsongsavslutningen?

Okej här kommer min, Kristinas, funderingar om vad som kan hända i nästa avsnitt. 
 
Jag tänker lite såhär, var är Eric påväg? Vem känner han som han möjligtvis vill till nu? Sookie kanske? Anna har sagt att man inte behöver lägga Sookie/Eric relationen på hyllan än. Så min gissning är att Eric är påväg till Sookie efter all den här tiden och jag tror att han kommer försöka hålla henne ifrån Warlow, få henne att inte bli vampyr. Det är min teori (jag har inte läst några som helst spoilers inför nästa avsnitt)
 
Sookie tror jag kommer komma tillbaka till Warlow och jag tror att den stora cliffhangern inför nästa säsong är att Sookie ber Warlow att göra henne till vampyr och sedan PANG slut... 
 
Vampyrligan då. Jessica har jag hört ska konfrontera Andy. Jag tror att han kommer förlora det helt och försöka skada Jess på något sätt så att hon måste självförsvara sig. Här funderar jag lite om det kan leda till ett dödsfall... För jag har ju hört att fler dödsfall kommer ske, kommer Andy vara en av dem? Det känns inte så för han har ju dotter nu så han har ju mycket att elva kvar för och Jessica har precis träffat James så de kommer ju också kunna ha mer story to tell.
 
Sam kommer nog berätta för Nicole och hon kommer ta det bra tror jag. Men något måste ju hända med dem de är lite "för lyckliga" för True Blood om de bara får reda på barnet och sedan happy.
Vad kommer Bill göra... Kommer han ta sig till Eric kanske och konfrontera honom på något sätt? Jag tror det kan bli en Eric/Bill/Warlow scen kanske!! Ser fram emot den i såfall så länge den inte leder till något dödsbesked... 
 
Willa/Tara/Pam kommer hålla ihop och kanske åka tillbaka till fangtasia och öppna upp den igen? Men de måste ju också hamna i trubbel på något sätt... Det är det som är det svåra när detta avsnittet är såpass fristående. Förra avsnitter hade mna kunnat gissa att de skulle avsluta saker på vampcamp men nu kan vad som helst hända.
 
Jason kommer leva farligt med Violet och frågan är vem som ska rädda honom? Jessica eller Tara? Åh kan inte WIlla och Jason få någt ihop?! Jag hade lätt röstat på dem! Jag tror Violet kommer göra något mot Jason och så kommer någon av Jasons Vampkompisar komma och försöka hjälpa honom.
 
Men vad kommer Alcode göra... Jag tror att han kommer bli bra vän med Sam faktiskt, de kanske kan göra något ihop. Eller så kommer hans pack tillbaka för att döda honom eller något... och då kan det vara så att de dödar honom för att det är så man ska göra med en Packmaster som man inte vill ha längre. 
 
Jag är orolig för Lafayette. Vad kommer han ha för story? Jag hoppas att han och Tara träffas snart igen. 
 
Men vad blir det för några som dör? Jag är lite rädd att det kan vara Lafeyette eller Andy och så kan det även vara Eric, det har ju varit såna rykten om det och jag skulle bli sååååå glad om de var falska. För det är så många som dör och jag vill verkligen inte att de ska försvinna .
 
Vad tror ni kommer hända i morgon? Det är bara att gissa på! Hade varit kul om det blev en sorts disskusion där ni skriver vad ni tror så svarar vi osv!
 
 
/Kristina

Kommentarer
Postat av: Fanny

Så spännande nu bara ett avsnitt kvar! VILL INTE ATT DE SKA SLUTA D:
Okej några av mina funderingar:

Eric tror jag ändå är lite rädd för Bill eftersom att han gick emot honom och Bill är så mäktig just nu. Han har ju druckit väldigt mycket av Warlows blod just nu så han kan nog gå i solen ett bra tag, men det va så sorgligt när han lämnade stackars Pam.

Jag är jätte rädd att Warlow har försvagats på nått sätt efter att Eric tog allt de där blodet. Han verkade inte helt okej och tänkt om han skulle ha förlorat några av hans krafter, fast han fick ju Sookies fe blod så jag hoppas verkligen att han kommer bli okej. Tycker dom två skulle bli bäst tillsammans! Men vet inte hur storyn skulle fortsätta på samma sätt om sookie blev vampyr(och fe) så därför tror jag till min stora besvikelse att något kommer gå fel eller någon kommer ändra sig och Sookie inte kommer bli vampyr :(

Jag har ännu inte kommit på hur jag känner för Willa. Verkar ju som hon kommer hänga med Tara nu men vad tycker Pam om det? Jag gillar Jessica och James tillsammans men vem ska stackars Jason få, han förtjänar också sitt happy ever after efter allt som gått så dåligt för honom.

2013-08-18 @ 13:25:52
Postat av: Elin

Helt ärligt... Jag hoppas inte att Eric kommer tillbaka till Sookie! Han förtjänar bättre än så, jag tycker Sookie har blivit egoistisk och dryg.
Det känns som att allt är på hennes villkor hela tiden, usch.

Gillar heller inte Warlow så mycket, känns som att han kom in och rörde om alldeles för mycket i serien!

Helt ärligt så har jag inte en susning om vad som ska hända, det är så sjukt spännande. Tack för en väldigt BRA blogg! TB forever --v-v--

Svar: Jag har aldrig riktigt varit ett Sookie/Eric fan kan bero på att ända gången han faktiskt var med henne var när han hade glömt vem han var. Men jag håller nog inte med om att hon är egoistisk jag menar, i förra förra avsnittet så gav hon upp sitt liv som människa/fe för att hjälpa sina vänner... Det är klart att något sådant inte är lätt att bestämma. Eller när hon berättade för alla på begravningen att hon var telepat för att Arlene inte var redo att prata än. Men t.ex. som när hon frågade Sam om det fanns en chans till att de skulle vara tillsammans utan att hon visat det på flera år, det var egoistiskt kan jag hålla med om!
Warlow är jag också lite delad till. Antar att det är för att han kom och gjorde Bill/Sookie möjligheten så omöjlig ;). Men han har ju ändå varit viktig för handlingen den här säsongen och jag gillar att han inte bara var den där elakingen som vi fick bilden av att han vari säsong 5!
/Kristina
True blood

2013-08-18 @ 14:13:08
Postat av: Anonym

Känns verkligen som om vad som helst kan hända, vill bara se avsnittet nu men samtidigt vill jag inte att det ska vara slut!

Jag tror kanske någon utav Warlow, Bill, Eric eller Alcide kommer att dö, hoppas lite på Warlow, verkar som om många gillar honom men jag har inte gillat Warlow/Sookies storyline. Sarah Newlin och Violet måste i alla fall bort!!

Jag hoppas Eric kommer komma tillbaka och återförenas med Pam, om inte annat tror jag han kommer vara med i Jasons dröm.



Svar: Jag antar tyvärr också att någon av dem kommer försvinna :(. Det känns som om Alcide måste få igång någon speciellt bra story om han ska vara kvar nu! Jag håller med dig där med Warlow/Sookie, den relationen känns lite krystad. För även om de har någon sorts dragningskraft till varandra så är det ändå liksom, han vill göra henne till vampyr och vill nästan äga henne. Och han har väntat så länge på henne så hon måste nästan vara man honom. Och jag vet inte om hennes känslor för honom är helt sanna eller om hon bara vill kunna umgås med en man i solen liksom...
Tror du Sarah kommer tillbaka? Eller att hon liksom rymde? Jag hoppas nästan att hon kommer igen och att de kanske dödar henne eller nåogot...
True blood

2013-08-18 @ 17:46:57
Postat av: Fanny

Jag blev glad att Jason inte dödade Sarah för att jag tror inte han skulle kunnat leva med det, han skulle nog ha haft skuldkänslor resten av livet. Däremot kunde ju någon av the vamps tagit hand om henne. Jag undrar också vilka/vem som skulle kunna dö i säsongsavslutningen.. Tror definitivt inte Eric då mååånga fans skulle bli väldigt upprörda då han är en av de stora karaktärerna i serien. Om Alcide skulle dö har jag svårt att se hur the werewolfs skulle vara med i serien i framtiden då vi inte sett så mycket ändå av resten av the pack. Andy kommer nog bryta ihop helt när han träffar Jessica, bara han inte har en träpåle eller nåt liknande i närheten!

Svar: Jag håller med dig helt här faktiskt! Kul att du har tänkt så långt i seriens handlingsstorys och inte bara hur du vill ha det! Det gör mig jätteglad faktiskt! :D Vad tror du kommer bli av Warlow och Sookie? Kommer han göra henne till vampyr?/Kristina
True blood

2013-08-18 @ 21:23:50

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0