TIPS om böckerna

Nu när True Blood har uppehåll så kan man passa på att läsa böckerna, the Sookie Stackhouse novel. Jag har läst 1-3 för jag vill inte bli spoilad om vad som händer i de andra böckerna ifall det även händer i serien i kommande säsong. Men de ändrar ändå ganska mycket från böckerna när de gör serien vilket jag tycker är bra så att man inte vet vad som händer bara för att man har läst böckerna.
 
Det finns 13 böcker dock finns inte alla på svenska vilket jag tycker är bra för jag rekomenderar STARKT att läsa dem på engelska. Jag läste första boken på svenska och det var ett stort misstag. Det fanns ingen känsla alls och karaktärerna sa saker som de aldrig skulle sagt vanligt vis. Det var vid något tillfälle som Bill sa något ganska sorligt till Sookie varpå Sookie sa "Javisst". Sookie kan inte säga "Javisst" det är inte hon. Jag gaddälskare? Där gick gränsen. Läs böckerna på engelska de är mycket bättre!
/Kristina

Kommentarer

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0