Y'all ain't gonna belive this

Alla som har sett någon scen med Lafayette vet att han säger "hooker" eller "hook" väldigt ofta. Det är inte något som stod i manus i början utan det är något som Nelsan Ellis har improviserade och sedan tyckte skaparna av True Blood att det var väldigt bra och passade karaktären väldigt bra så nu står det "hooker" eller "hook" i manus. Men i början så var det faktiskt Nelsan själv som bara sa det.
 
Han är i övrigt en person som impoviserar väldigt mycket. De andra skådespelarna säger att de vet aldrig vad han kommer att göra. Även om de har läst scenen så brukar Nelsan skruva till det och han är en av de få (tror jag) som får hitta på så gott som vad som helst med sin karaktär för han vet liksom precis vad Lafayette har tänkt göra eller hur han beter sig. Han är även ganska svår att spela mot, dels för att han improviserar och man vet som sagt aldrig vad han ska hitta på så man kan bli ganska häpen. Men det är också svårt för han är så otroligt duktig så de andra blir så facinerade av hans skådespel att de kommer av sig ibland.
 
Skådespelarna menar alltså inte att det är svårt att spela mot honom som om det är något negativt. De älskar att spela mot honom, och det är svårt på ett positivt sätt liksom!
 

 
/Kristina

Kommentarer
Postat av: Nora

Jag skäms över att jag klagade på den här bloggen en gång. Du är så duktig! Förlåt för att jag klagade det är verkligen jättebra att ha den här bloggen. Jag älskar dina uppdateringar! Kram <3

2012-11-12 @ 19:51:51

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0