Avsnitt 1:''Turn! Turn! Turn!'' - Diskussion SPOILERS

Stora spoilers för de som inte har sett avsnittet som sändes i USA.

I söndags den 10 Juni sändes avsnitt 1 av True Blood, säsong 5 i USA. I kommentarerna nedan kan du diskutera vad du tyckte om avsnittet.


Några av mina tankar:

Tara som hatade vampyrer blev själv en. Och Pam hennes maker? De som verkligen INTE gillar varandra. Tror inte detta kommer sluta så bra... Känns som Sookie förlorar alla och nu blev hennes bästa kompis vampyr. Rev. Newlin gillar Jason? Det hade jag inte väntat mig! Märker att Jason har känslor för Jessica men hon verkar inte känna samma sak för honom eller? Kanske hon bara inte vill att de ska sluta på samma sätt som när hon sårade Hoyt? Börjar Bill och Eric faktiskt gilla varandra? Tycker faktiskt att Nora verkar helt okej men förstår inte varför hon har varit så hemlig, Eric hade ju inte ens berättat om henne för Pam. Och undrar hur de ska gå med the were wolfs nu när de fick reda på att de var Alcide som dödade Marcus deras pack master.

Och glöm inte Arlene, Lafayette, Andy, Terry och alla andra!


Det hände så mycket mer! Lägg till egna kommentarer nedan.


Snabb genomgång av första avsnittet  ''Turn! Turn! Turn!'' handlade om:


Ep. 49 - Recap

Kommentarer
Postat av: Sandra

Älskade avsnittet!

2012-06-11 @ 13:43:20
Postat av: Linda

Väldigt annorlunda avsnitt som verkligen bygger upp för en spännande och ovanlig säsong! Är lite si och så med ''bromancen'' mellan Eric och Bill... jag älskar Eric men ogillar Bill, fast det var lite småkul ändå men känns lite... det får inte bli världens polare nu. Jag gillar när de hatar varandra. Intressant med Tara och vampyrsaken, dock tyckte jag att det pratas så mycket mellan Pam och Eric om att hon ska skaffa ett ''barn'' och det kändes så snabbt bestämt nu att hon skulle förvandla Tara som hon inte gillar. Hon verkade ändå lite desperat ju, men men det är en rolig ändring ^^ Annars var det lika hett och bra som vanligt. Secscenen med Nora och Eric är...amazing! Satt med öppen mun i en minut. Nora tycker jag faktiskt om också :)

2012-06-11 @ 14:06:17
Postat av: Anna

Vilken sida är bäst att titta på om man vill se avsnittet online och gratis?

2012-06-11 @ 15:56:53
Postat av: Vampyrbloggen

älskade verkligen avsnittet!



Det ska bli spännande att se hur det blir mellan Tara och Sookie nu när hon bad Pam att förvanla henne till vampyr för att rädda hennes liv?

Och hur kommer Bill och Eric reagera när de får reda på det?



Det finns mer jag undrar vad som händer i nästa veckas avsnitt!



Om ni vill läsa en sammanfattning av avsnittet som jag själv skrivit kan ni besöka min blogg!



Svar till Anna: Själv kollar jag på http://watchseries.eu/serie/true_blood och den sidan funkar bra eller via http://www.cucirca.com/2009/05/27/watch-true-blood-online/ och det är gratis såklart :D

2012-06-11 @ 16:33:35
URL: http://vampsuckers.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Alltså, att Eric hade sex med Nora gjorde mig bara äcklad. "Tror du de hör oss, syster?". Fucking grows. Väntar bara på att allt ska börja, behöver mer blod och våld. Eric måste bli lite vild och Bill. Men det kommer väl.



Annars .. ett helt okej första avsnitt! :)

2012-06-11 @ 21:51:12

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0