Hot om Charlaine Harris för sista Sookie boken *BOKSPOILERS*

I det här inlägget så kommer jag spoila vad som händer i sista boken så all text som är under bilden är HELT erat ansvar/problem om ni läser eller inte. Ni är ju varnade liksom! Jag ville egentligen inte läsa vad som hände innan jag läste boken själv men jag råkade läsa på en facebooksida så done is done liksom!
 
För det första: Jag tycker att det är hemskt att Charlaine har blivit HOTAD fans har alltså dödshotat henne på grund av slutet och de har "självmordshotat" henne också alltså jag menar, vad är det här?! Som tur är så är hon en klok kvinna och lägger detta bakom sig och fortsätter skriva böcker!
 
För det andra: Jag förstår verkligen inte hur man kan bli så arg på ett bokslut, och ni vet ju ändå hur beroende jag är av True Blood... Men skillnaden är att jag skulle aldrig försöka ändra handlingen. Jag älskar True Blood för hur producenterna och manusförfattarna och regissörerna skapar True Blood. Oavsett vad som händer i True Blood så försöker ju inte jag ändra det, det som händer det händer för DET är True Blood (Jag drar en parallel med serien nu) Jag skulle aldrig få för mig att skriva in till dem och säga "såhär borde serien sluta". 
 
De som skapar True Blood vet ju vad som är bäst för karaktärerna, och speciellt Charlaine vet nog vad som är bäst för karaktärerna. Skaparna ska ju liksom inte favorisera vissa karkatärer/kärlekspar de ska ju liksom se karaktärerna för vilka de är och vad de gör och sedan utifrån de bestämma deras öde. Jag kan verklgen inte förstå hur man kan behandla en annan människa så, mordhota henne liksom... Hon gör ju det som är bäst för karaktären! Hon gör ju itne val för att jävlas med fansen liksom.
Under bilden blir det spoilers om hur boken slutade samt säsong 5 spoilers. LÄS PÅ EGEN RISK
 
Boken slutar alltså med att Sookie gifter sig med Sam och Eric har en annan som heter Freyda. Jag förstår inte vad felet med det slutet är. Eric är lycklig med en annan, Sookie blir tillsammans med Sam som ALLTID har funnits där för henne och har alltid tagit hand om henne och brytt sig om henne. Jag har sagt det flera gånger. Sam är killen man gifter sig med. Han är den optimala. Och om det är det som ska hända Sookie, så självklart hur kan man mordhota någon för att hon inte är med Eric i slutet? Visst det var kanske inte man hoppades men det kanske inte var det bästa för henne.
 
T.ex. som i säsong 4 och 5 där Bill ändrar sig otroligt mycket och är rent ut sagt elak mot Sookie. Jag har ALLTID älskar Bill och Sookie tillsammans och jag kan nog erkänna att Bill är en av mina absoluta favoriter. Och nu när han bli "skurken" i True Blood så blir ju inte jag arg på det? Tvärtom jag tycker att det är genialiskt men JAG hade aldrig kommit på något sådant eftersom jag hade velat ha de två tillsammans. Man kan liksom inte tänka på vad fansen vill man måste se vilket som är bäst för karaktärerna. Jag avslutar detta långa inlägg med något som Charlaine själv sa om slutet av boken:
 
 2013-05-14 11:27 
"I always planned that Sookie would end up with Sam. I did not plan to write the wedding. I wanted Sookie and Sam to take the time to be sure. Marriage is the beginning of an adventure, I think, though not as life-and-death as many of Sookie's adventures.
Eric had a choice; not a good one, but a choice. I think there was a certain amount of self-deception involved when he imagined he could have Sookie and Freyda both . . . but in the end, he knew that wouldn't work on many levels. He negotiated for Sookie's safety, which was a huge thing to do."
KÄLLA
/Kristina

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej jag vill bara tipsa om ALLA SALUTE som är en webb online serie som visar på youtube med Allan Hyde han som spelar godric.
det har ju inget med true blood och göra men kan man inte få nog av Allan hyde så är det väldigt roligt att kolla på .

länk detta är avsnitt 2
http://www.youtube.com/watch?v=UGlCZdaOP2k

2013-05-17 @ 11:54:12
URL: http://itsallaboutlife.devote.se
Postat av: emma

kort film av allan hyde http://www.youtube.com/watch?v=0e8N84NEwMI

2013-05-17 @ 12:13:05
URL: http://itsallaboutlife.devote.se

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0