Intervju med Alexander Skarsgård


Alexander var med i en intervju med tidningen ELLE Magazine. Han pratade lite om True Blood och hur det är att vara naken så mycket i TV. Han berättar även hur han var när han var liten och skulle börja ta hem tjejer till sitt hus och hur det var för honom.

ELLE: Vem var din barndoms förälskelse?
Alexander Skarsgård: Jag såg Tootsie med Jessica Lange när jag var åtta eller nio år. jag kommer ihåg att jag kände någonting i magen. Jag visste inte vad det var men jag ville se den filmen om och om igen.

Jessica Lange

ELLE: Jag läste att du var väldigt osäker som barn. Det är svårt att tro. 
AS:  Jag var väldigt osäker, speciellt när det kom till tjejer. När jag var nio år så fanns det en tjej i min klass som hette Elin som jag var kär i. Jag visste inte hur jag skule visadet för henne. I Sverige när i alla fall jag var barn så skrev barnen lappar där det stod "Vill du bli min flickvän?" och sedan hade man olika rutor med Ja, Nej och Kanske.

ELLE: Så du skrev en sån lapp till henne?
AS: Jag skulle aldrig skriva en lapp till henne! Det skulle kräva mod. Men en dag efter skolan så hittade jag en lapp i min ficka från henne där det stod "Vill du bli min pojkvän?" Jag var så glad att jag inte kunde sova på hela natten. Nästa morgon så började min kompis att skratta och jag förstod att han hade skrivit lappen.Och detförstörde lite mitt självförtroende med tjejer.

ELLE: Du växte upp med din pappas vänner runt omkring dig hela tiden. Jag kan tänka mig att du lärde dig ganska mycket om kvinnor då.
AS:
 Jag växte upp och blev uppfostrad av en massa människor inom filmindustrin. Det var ganska vilt ibland. Olaglig substans flöt omkring. Människor var fulla. Jag var född i det sena 70-talet, det var så mycket kärlek då.

ELLE: Jag föreställer min att typ 30 kvinnor erbjöd sig att ta din oskuld...
AS:
 Nej, nej det var inte alls så. Problemet var när jag var lite äldre, när jag var 12, 13, 14 och började ta hem tjejer efter skolan. Pappa gick alltid omkring naken med ett glas rödvin i handen. 

ELLE: Vänta, va?
AS:
Det var alltid så. Han brydde sig inte om det var människor som han inte kände i huset. Mina vänenr brydde sig inte, de hade sett honom naken miljoner gånger. Men det blev lite obehaglig stämning när man tog med sig en tjej hem och pappa kom fram naken med ett glas rött vin i handen och försökte ge henne en kram. 

 

ELLE: Det kan jag tänka mig. Det är mycket naket på True Blood. Har du alltid varit bekväm med att vara naken?
AS: 
Kulturellt så är det lite annorlunda. Det är en sån himla tabu här med nakna människor. I vissa människors ögon är nakenhet så mycket farligare än våld. Jag förstår aldrig det där. Om ett barn ser en bröstvårta på TV, hur kan det då vara farligare än att se någon slå av huvudet på någon annan med ett baseball trä? 

 

KÄLLA

/Kristina


Kommentarer

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0