Säsong 6 avsnitt 1 Who are you , really- Egen "utvärdering" *SÄSONG 6 SPOILERS*

Ni som inte har sett avsnittet borde inte kolla nu! Läser ni ändå så kommer ni ångra er!!!
 
Jävlar vad mycket som hände. jag har säkert glömt massa för nu när jag skriver är det sent. Vi fick se Warlow, kan ni tänka er? Vi VET vem han är och vi vet att han är efter Sookie nu. Jag tror inte att det var en tillfällighet att det var just han som plockade upp Jason...
 
Och att Bill är normal gillar jag verkligen även om det tvistade till sig på slutet... Jag tror att de kommer använda hans kropp liksom för att utföra det som de vill göra och det är så synd för om de kommer på ett sätt att döda honom så dör ju den "oskyldiga" Bill liksom.
 
När Sookie satte pinnen i Bill så tappade jag andan. Seriöst. Jag trodde att hon dödade honom, himla tur att han överlevde det i alla fall! Och vi ska inte ens prata om när Sookie bad Eric att gå, hon sa det så vackert "I wanna be that girl in the white dress again" stackars Sookie hon måste verkligen må skitdåligt, och Eric också.
 
Och en sån död, så tidigt?? Det är inget förutom True Blood. Då har vi sagt hejdå till Luna, en karaktär som jag verkligen har gillat. Hon är så tuff och har alltid tagit hand om sig, men det var en sån död som var nödvändig, den behövdes för handligen.
 
Och Andy kan man inget annat än att skratta åt. Han är så roligt! Jag anade att hans barn skulle växa upp fort- dels för att de har fe blod i sig och dels för att det hade inte funkat om Andy hade varit pappa till fyra bebisar hela säsongen- vilket jag gillar. Snart kommer de liksom vara vuxna!
 
Och Jessica alltså, sån underbar karaktär. Jag älskar verkligen hennes och Bills band. Så vackert är det och jag förstår verkligen att hon vill vara med honom även om han är "farlig" för det är hennes maker, de håller ihop mer än någon annan.
 
Eric var way to hård på Pam, stackars liten. Jag tror ni håller med mig och nu menar jag inte att manusskrivarna gjort fel och gjort honom för hård jag menar att Eric Northman var för hård. 
 
Jag satt och smågrät så mycket för det var så fina stunder och sorliga stunder, men hela min familj var i samma rum men hade jag varit ensam så hade jag storbölat. Detta avsnittet kommer jag se många gånger.
 
Och man märkte verkligen att Tara varit med om mycket, Pam verkade nästan "svag" i närheten av Tara med tanke på att Tara sa att Pam skull skita i Eric, och hon sa emot Pam även om hon blev hotad osv. Hon är verkligen inte rädd för något! Och ni missade väl inte första gången på lääänge som Tara visade att hon och Sookie fortfarande var vänner. När Jason drog och hon gick fram till Sook och la handen om henne. Det var så härligt att få se DET igen!
 
 
Vad tyckte ni om det första avsnittet? 
 
Kom ihåg att "jag gillade det inte" är inget svar ;). Detta inlägget var väldigt ihopkastat, jag kommer göra mer ordentliga med bilder emellan texten osv. Men nu är det lördag ochd et är snart dags för ett nytt avsnitt! Jag kommer även skriva om varje karaktär, typ "djupare" tankar om dem och deras storyline!
 
 
 
/Kristina

Kommentarer

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0