Intervju med Kevin Alejandro *SÖSONG 5 SPOILER*

För er som inte har sett säsong 5 så tycker jag inte att ni ska läsa intervjun!

 
Q=Question
 
A=Answere
Och det är egen översättning så be nice.

Q: Dina karaktärer har en tendes att dö i serier
A: Jag vet. Jag hoppas att det inte händer snart med den här killen (i hans nya serie golden boy)för jag har så kul med han. Förhppningsvis så håller andra med mig. Maila in "döda honom inte, döda honom inte" så att jag får vara kvar. man vet liksom aldrig. Jag vet att karaktärer måste lämna ibland.

 

Q: Jesus var en så bra karaktär för dig att spela. Du har aldrig haft svårt att spela gaykaraktärern.
A:
 Jag växte upp väldigt öppen, min familj var öppen. Det är konstigt för att ha växt upp i en liten stad i väst Texas.Icke dömande. De brydde sig liksom aldrig om sånt så det var aldrig något problem för mig, den största utmaningen för mig var min tanke om intimiteten. Det är med en kvinna och enkelt men det är svårt att få den samma känslan när den man kysser har skäggstubb. Hur får jag det att bli så riktigt att publiken tror på det? Det var det svåra i det hela. Eftersom det måste se verkligt ut och inte påhittat. Det är samma sak nu, jag spelar en polis och då vill man övertyga b.la. poliserna som är i publiken att tro på det eftersom de är våra största kritiker. Det är samma sak med Jesus, om han är gay så vill man att gay personer ska tycka att det ser verkligt ut. 

Vet du vad som hjälpte? Den genuina relationen och vänskapen mellan Nelsan och mig. Det är lätt att älska honom. Han är en bra man och han är en pappa och han är så olik Lafayette. Han är så blyg och mystisk och det var lätt att göra det med honom.

Q: Nu när du ahr varit utanför True Blood världen, vad är din syn på serien? Känns den lika galen från en tittares plats?

A: Den andliga delen var verkligen en utmaning. Det var intressant att göra research i den världen och du blir förvånad över hur mycket det finns online om förtrollningar och seanser och sånt som de gör. Det var intressant och utmanande att undersöka de sakerna. 

Projektet i sig var helt fantastiskt och det är det fortfarande. Det var nog en av de mest hjälpande jobb i min karriär. Att göra den rollen ökade verkligen publikens stöd. Fansen är verkligen där för dig för att de älskar dig. Ingen är där för att de vill något ont och jag känner verkligen riktigt lojalitet från fansen genom den serien. Jag skulle lätt gå tillbaka om de frågade mig idag."Hey, would you come back?’ Abso-f***ing-lutely I’ll come back".

Q: Känner du att det fanns mer historia att berätta med Jesus/Lafayette relationen?

A: Jag känner att det kunde ha varit mer men jag tror att jag gick ifrån serien perfekt för jag gick och lämnade alla att vilja ha mer. Det är bra att gå innan publiken är redo att du ska gå så det var väldigt smart att tima det så och jag hade lite med att göra med hur det slutade för dem.

Jag pratade med en av skrivarna och jag visste att jag skulle dö. Så jag sa "vad tror du om iden att den personen som älskar honom mest måste döda honom?" De tyckte att det var en bra ide och skapade det som de skapade. Det är en av de bra sakerna med att dö, att jag blir ihågkommen. 

Q: Vad måste en roll ha för att du ska skriva på den och bli uppspelt av den? Den där extra saken som rollen måste ha, det som får dig att känna "den här måste jag göra." 

A: Den måste vara smart och det måste ha olika lager. Jag måste ha möjlighet att se på den och se vad en annan skådespelare skulle ha gjort med den, och kunna ge den något annorlunda från det. För många roller kan man se hur en skådspelare skulle göra den och jag vill kunna se det för att sedan ändra den till att bli annorlunda från det. Det är det som gör att jag vill ha en roll.

KÄLLA

/Kristina


Kommentarer

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0