"Jag Ville Aldrig Bli Känd. Jag Ville Bara Vara Ett Barn"




Alexander Skarsgård, 34, började jobba som skådespelare vid sju års ålder, kanske inte så konstigt med tanke på att hans pappa heter Stellan Skarsgård, och han "växte upp bakom scenen på teatrar".

På tre år var han med i tre olika filmer. Men vid 13 års ålder valde han att sluta.

— Jag ville bara vara ett barn. Jag gjorde en grej i Sverige när jag var 13 och det fick ganska mycket uppmärksamhet. Jag ville inte bli känd, jag gillade inte att folk kände igen mig. Så jag slutade, säger han i tv-programmet "Live with Regis & Kelly".

— Jag var osäker. Jag gillade inte uppmärksamheten. Jag visste inte vem jag var. Så att höra folk på tv eller radio prata om mig, om vem jag var och vad jag gillade blev ganska förvirrande.

Och Alexander berättar att det inte var ett svårt beslut att ta.

— Det var inte som att mina föräldrar hade gett upp allt för att flytta till Hollywood så jag kunde bli skådespelare. Jag sa bara, jag är inte bekväm med det här och så slutade jag.

Efter sin tid som barnskådespelare blev han militär, en karriär som ändå fick ge vika för skådespeleriet några år senare.

Efter att ha medverkat i svenska succéer som "Hundtricket" och "Kill Your Darlings", flyttade Alexander till USA där han just nu röner stora framgångar med sin roll som vampyren Eric Northman i tv-serien "True Blood".

 

Källa

 


Kommentarer

- Om du tar text eller bilder från oss så ange oss som källa, tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0